SUNFLOWER
Tidløse, minimalistiske og yderst kvalitetsbevidste items, er hvad Sunflower i særdeleshed er specialister i. Er du på udkig efter et kvalitetsprodukt, hvor kun de bedste metervarer fra blandt andet Italien og Japan er brugt, og hvor kollektionerne udelukkende er produceret i Europa? Så er Sunflower uden tvivl et brand der falder i din smag. Hos deKARL kan du udforske brandets fede styles her på webshoppen, og i vores fysiske butik i Aalborg midtby.Sunflower
Designers
SUNFLOWER - tidsløst og elegant.
Sunflower er et brand der er skabt for at lave moderne og tidløse styles til mænd.
Ifølge stifteren af brandet, Ulrik Pedersen, så er nutidens produktion af tøj til mænd den helt forkerte. Han er hverken begejstret for store hættetrøjer med store tryk på, eller den dårlige kvalitet, som ikke holder andet end et par år. Det er ikke det han forbinder med rigtig herretøjs-mode. Derfor har han skabt Sunflower, som bliver et brand med tidløse og minimalistiske items til mandens garderobe, dog med et twist af 70’erne og 80’erne. I produktionen af Sunflower’s tøj, bliver der ikke sparet på kvalitets metervarer. Der bliver nemlig brugt tekstiler fra blandt andet Italien og Japan – tekstiler som har gode pasformer og forarbejdninger, og som udelukkende er produceret i Europa. Sunflower vil gerne ramme den mand der sætter pris på kvaliteten på tøjet, samt er bevidst om håndværket og ligeledes sætter pris på dette. En mand som ikke bryder sig om det man ser mest af i gadebilledet i dag, men som er mere betaget af et brand som Sunflower, der skiller sig ud på både design og kvalitet - og som ikke mindst er sikret sig en garderobe med fede styles i mange år, grundet den eminente kvalitet.
Teamet bag modebrandet Sunflower
Hjernen og designeren bag Sunflower og nuværende CEO af brandet, er Ulrik Pedersen.
Ulrik Pedersen har i alt 14 års erfaring i modebranchen, og har i løbet af disse 14 år blandt andet stiftet modebrandet NN07. Gennem hans mange år i branchen har han naturligvis arbejdet sammen med- og stiftet bekendtskab med mange dygtige og succesfulde mennesker i modebranchen, hvorfor han også har haft mulighed for at hyre det helt rigtige hold, med de helt rigtige kompetencer, til at udvikle Sunflower. Han har mennesker som Bengt Thornefors med på holdet, som på sit CV blandt andet kan skrive designer for Saint Laurent og HOPE. Ikke desto mindre er den dygtige Alan Blond også en del af Sunflower holdet. Hans rolle var forinden jobbet hos Sunflower, at stå for udviklingen og produktionen hos brandet Norse Projects og Mads Nørgaard. Der hersker derfor ingen tvivl om, at teamet bag Sunflower har stort potentiale til, at udvikle modebrandet i den helt rigtige retning. Kigger man på brandets egen hjemmeside, er det her også tydeligt at se, at virksomheden udstråler sin helt egen karakteristika, hvilket gør dem til det unikke og enestående brand de er.
En uopdaget niche i markedet
Ifølge stifteren af Sunflower, har han her fundet en niche i den danske modeindustri, som endnu ikke er blevet udforsket. Ulrik Pedersen mener, at nogle brands har lidt af det han gerne vil skabe i sit eget brand, men ingen af dem har det hele, og derfor så han sin mulighed for at slå til. Han lavede sit forarbejde 2 år forinden at brandet rigtigt blev offentliggjort i 2018, og i 2019 blev hans kollektion vist til modeugen i København. Siden da er det kun gået en vej for modebrandet, og det er naturligvis fremad. Trenden i modeindustrien, på herresiden, har været tøj som er blevet produceret i massevis og som kun har været interessant for kunderne i et par måneder, hvor de herefter skulle ud og købe nyt. Den trend har Sunflower ikke lyst til at være en del af. De ser hellere en fremtid hvor succes er lige med, at deres kunder kan og har lyst til, at bære deres tøj i flere år i træk og ikke blot i et par måneder, grundet den gode kvalitet samt det minimalistiske og tidløse design. Det er derfor ikke i brandets ånd at de skal sælge så meget, at det bliver en nødvendighed at masseproducere deres produkter - tværtimod ønsker de, at skabe et brand hvor det at købe mindre men godt, er mere tiltalende, end at købe i store mængder og dermed gå på kompromis med kvaliteten. På denne måde vil bestsellere i kollektionerne i særdeleshed, ofte blive mere limited for forbrugerne, da der ikke er uanede mængder af hver style. Derfor kan overvejelserne omkring købet af styles fra Sunflower varer kortere tid, da de er bevidst om, at der ikke produceres flere styk når den pågældende style er udsolgt.
Bæredygtig tilgang til en udfordret verden
En af kerneværdierne for SUNFLOWER er, at vi alle skal forsøge at tænke over vores forbrug og tilgang til køb af nye ting. Der er stort fokus på at producere alle styles i Europa, under ordentlige forhold samt så miljøvenligt som muligt. Dette ses både på SUNFLOWER jeans, som alle er lavet af GOTS-certificeret bomuld, samt alt jersey, som er lavet i økologisk bomuld. Dette gør også, at du kan bære dine SUNFLOWER styles med god mavefornemmelse og nyde dine køb, år efter år.